Jakie szkolenia dla nauczyciela w przedszkolu?

Jakie szkolenia dla nauczyciela w przedszkolu?

Ciągła nauka nie dotyczy wyłącznie przedszkolaków i uczniów. Również wychowawcy i nauczyciele musza ciągle się doszkalać, uczęszczać na kursy oraz studia podyplomowe. Zwłaszcza nauczyciele przedszkolni i wychowawcy najmłodszych muszą się ciągle dokształcać. Rozwój w tak młodym wieku potrafi rzutować na przyszłość dziecka w szkole i dorosłości, dlatego samorozwój nauczycieli jest szczególnie ważny, poprzez poznawanie nowych metod i sposobów pracy z najmłodszymi. Dzieci w wieku przedszkolnym są bardzo podatne na naukę nowych rzeczy oraz wszelkie zmiany, jakie wokół nich zachodzą. Warto więc regularnie decydować się na dedykowane szkolenia dla nauczycieli w przedszkolu. Odpowiednio dobrane szkolenia są w stanie pomóc rozwiązać wiele pojawiających się problemów oraz szybko wychwycić jakiekolwiek nieprawidłowości rozwoju dziecka i zapewnić mu odpowiednie wsparcie. Obecnie oferta różnych ośrodków szkolenia nauczycieli jest na tyle bogata, że ciężko zdecydować się na konkretne szkolenie. Podpowiemy jakie szkolenia dla nauczyciela w przedszkolu są najlepsze.

Szkolenie z integracji sensorycznej

Zaburzenia sensoryczne to zaburzenia, które często można obserwować w przypadku kilkuletnich dzieci. Im szybciej zostaną one wychwycone, tym łatwiej będzie się w stanie im zaradzić i przede wszystkim po prostu pomóc dziecku. Według przeprowadzonych badań nawet 50% dzieci może mieć problemy z integracją sensoryczną. Tak jednak wcale być nie musi. Problemy z integracją sensoryczną polegają przede wszystkim na zaburzeniu poprawnego przetwarzania bodźców pochodzących z otoczenia albo z własnego ciała. Dlatego też najłatwiej rozwiązywać takie trudności poprzez zabawy sensoryczne w przedszkolu. Szkolenie dla nauczycieli przedszkola pozwoli na szybsze wychwytywanie takich zaburzeń i zapewnienie odpowiedniego wsparcia od samego początku.

Zabawy logorytmiczne

Logorytmika to metoda wspomagania rozwoju dziecka, która łączy ruch, słowo i muzykę. Dążenie do harmonizowania mózgu i ciała w ruchu ma ogromną wartość terapeutyczną.

Podczas pracy z dziećmi stosuje się łączenie zajęć ruchowych z rytmizowanym mówieniem i śpiewaniem oraz grą na odpowiednio skompletowanych instrumentach muzycznych. Ruch z pewnością wpłynie pozytywnie na ich samopoczucie, koordynację ruchów i nawiązywanie nowych kontaktów.

Ponadto ćwiczenia logorytmiczne mogą służyć usprawnianiu oddechu, wykształceniu prawidłowej fonacji i artykulacji, usprawnianiu narządów mowy, kształtowaniu słuchu fonematycznego, kształtowaniu pamięci muzycznej oraz ćwiczeniu koncentracji uwagi.

Zabawy logopedyczne

Zabawa odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdego dziecka. Jest ona podstawową formą aktywności dziecka, umożliwia mu poznawanie świata, rozwijanie się oraz nabywanie rozmaitych umiejętności. Główne zalety wykorzystania tego narzędzia to zniwelowanie stresu u dziecka, stymulowanie małego pacjenta i motywacja.

W terapii logopedycznej właściwie przeprowadzona zabawa jest istotnym narzędziem, które umiejętnie wykorzystywane może przynieść ogromne korzyści. Małe dziecko poznaje otaczający go świat dzięki rozumieniu mowy. Umiejętność mówienia pozwala zatem wyrazić dziecku własne spostrzeżenia, pragnienia i uczucia. Gdy dziecko często kontaktuje się z otoczeniem, wówczas następuje przyspieszony rozwój mowy. Zaniedbania w kontaktach dziecka z otaczającym go światem mogę doprowadzić do opóźnienia lub zaburzenia rozwoju mowy. Prowadzenie zabaw w terapii logopedycznej stymuluje i motywuje wiele dzieci do mówienia, działa profilaktycznie i terapeutycznie.

Autor: Opublikowano: 3 stycznia, 2023Kategoria: Edukacja